دوست داری به ظهور امام زمان کمک کنی !!؟؟پس بیا اینجا تا بگم چیکار کنی !!
دوست داری به ظهور امام زمان کمک کنی !!؟؟پس بیا اینجا تا بگم چیکار کنی !!

دوست داری به ظهور امام زمان کمک کنی !!؟؟پس بیا اینجا تا بگم چیکار کنی !!

این وبلاگ برای ظهور ساخته شده است

غیبت

امروز درباره گناه غیبت میخوام حرف بزنیم.گناهی ک شاید قبحش شکسته شده و و اقعا دیگه ب عنوان گناه نمیشناسنش.

اما در احادیث بسیار هست ک ادم غیبت کننده  اولین نفریه ک وارد جهنم میشه و اگه هم توبه کنه اخرین نفریه ک وارد بهشت میشه.

پس دوستان سبز من اگه این گناه توی وجودتون هست .خواهش میکنم سعی کنید از امروز حداقل کمتر ش کنید تا انشالله با کمک امام زمان بتونید ترک کنید.


چند تا حدیث درباره غیبت :


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: اى اباذر! بپرهیز از غیبت، زیرا غیبت از زنا سخت تر وبدتر است. اباذر مى گوید گفتم: چرا یا رسول اللّه ؟ فرمود: چون مرد زنا مى کند و توبه مى کند، خدا هم مى پذیرد، ولى غیبت بخشوده نمى شود تا اینکه صاحبش ببخشید.



رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: کسى که غیبت مسلمانى را بکند، روزه اش باطل مى شود، وضویش مى شکند، و روز قیامت درحالى مى آید که از دهانش بویى متعفن تر از مردار بیرون مى آید که اهل قیامت از آن بو رنج مى برند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: کسى که غیبت زن یا مرد مسلمانى را بکند خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نمى پذیرد، مگر اینکه صاحب غیبت او را ببخشد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: روز قیامت فرد را مى آورند و در پیشگاه خدا نگاه مى دارند و نامه علمش را به او مى دهند و او حسنات خود را در آن نمى بیند، مى گوید: خدایا این نامه عمل من نیست، زیرا طاعات من در آن نیست، به او گفته مى شود پروردگار تو فراموش نمى کند و جا نمى گذارد، عمل تو با غیبت مردم کردن از بین رفته است.

در وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به على علیه السلام چنین آمده است: یا على اگر پیش کسى غیبت برادر مؤمنش بشود و او توان یارى او را داشته باشد ولى او را یارى نکند (یعنى جلوى غیبت را نگیرد) خداوند او را در دنیا و آخرت خوار و ذلیل خواهد کرد.

امام صادق علیه السلام فرمود: از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سؤال شد: کفّاره غیبت کردن چیست؟فرمود: هرگاه او را یاد کردى براى او از خدا طلب مغفرت کنى.





داستانی درباره غیبت

به یکی از بزرگان گفتند: «دیروز فلان مجلس بودیم؛ فلان کس از بزرگان ، داشت غیبت شما را می کرد.» شب که شد، آن عالم بزرگ، یک طبق پر از هدایا برای غیبت کننده فرستاد. طبق را بردند در منزلش و گفتند: «این طبق را فلان بزرگ برای شما فرستاده است.» او هم گرفت و گفت: «عجب! ما امروز دربارة او بد گفتیم و پشت سر او غیبت کردیم و حالا او برای ما هدیه فرستاده است.» یکی دو سه روزی گذشت. که آن آقا را دید و گفت: «آقا! خیلی ممنونیم. شما هدیه ای برای ما فرستادید. این هدیه، مناسبتی هم داشت که برای ما فرستادید؟» 
آقا فرمود: «بلی؛ بدون مناسبت نبود.»
پرسیدند: «چه مناسبتی داشت؟»
آقا گفت: « شما در فلان مجلس، غیبت من را کردید و در نتیجه، اعمال خوب شما به پرونده من منتقل شد. من هم برای اینکه یک مقداری تلافی بکنم، برای شما هدیه فرستادم.» برادران!خودمان را بیچاره نکنیم. خیلی از این گرفتاری های فعلی ما در اثر اعمال و رفتار و کردار ما است. اصلاً نُقل مجلس ما در این زمانه، غیبت کردن و تهمت زدن شده است. تازه مجلس را هم مجلس عبادی می دانیم. می گوییم مجلس انس و عبادت و صله رحم است. آن وقت می خواهی اثر داشته باشد؟ منتظر استجابت دعا هم هستی؟ می خواهی «یا الله» که گفتی، لبیک هم بشنوی. نمی شود عزیز من! از ماست که بر ماست. فعلاً در نظر ما قبح گناهان رفته است. 





منبع1:باشگاه خبرنگاران

منبع2:کتابخانه شیعه

نظرات 5 + ارسال نظر
طاهره شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 08:27 http://www.montazermahdi101.blogsky.com

سلام با افتخار لینک شدید

سلام ممنون

ح شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 08:16 http://hassant.blogsky.com

سلام. جالب و آموزنده س.

سلام ممنونم

سارا جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 22:47 http://morvaride-ziba.blogsky.com

سلام عزیزم.
ممنون از حضور سبز و کامنت زیبایی که گذاشتی.
وبلاگت واقعا عالیه احسنت بر شما
با موفقیت و افتخار لینک شدی....ممنون میشم لینکم کنی.
باعث افتخارمه که به وبلاگی به این خوبی و مفیدی بیام


موفق باشی در پناه حق....

سلام ممنون از حضورت.حتما

طاهره جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 19:38 http://www.montazermahdi101.blogsky.com

سلام وبلاگ تحسین برانگیزی دارین اگر با تبادیل لینک موافقین برام نظر بذارید

سلام ممنونم حتما

Alone جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 19:35 http://ll-alone-ll.blogsky.com

سَلآم .. خیلی ممنونم سر زدین به وبلاگم ..

وبلاگتون زیباست

سلام ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد